ورق استیل 304

ورق استیل 304 از نوع فولاد ضد زنگ آستنیتی نگیر میباشد. به این دلیل که خواص مغناتیسی ندارد. همچنین این نوع ورق استیل قابلیت کشش داشته و در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند. ترکیب شیمیایی این ورق استیل از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل میباشد.
ورق استیل در صنایع متعدد به دلیل خواص های زیادی که دارند بسیار پرکاربرد هستند. این فولاد در گریدهای متعددی وجود دارد که میتوان شناخته شده ترین و پرکاربردترین آن استیل 304 را نام برد. استیل 304 در ساخت مقاطع فولادی مانند لوله، پروفیل و ورق مورد استفاده قرار میگیرد.
ورق استیل 304 نیز در برابر کشش بسیار عمیق و بدون گسستگی میتواند قرار بگیرد. همین امر باعث میشود که در ساخت سینک ظرفشویی و قابلمه مورد استفاده قرار میگیرد.
از ویژگی های بارز این نوع ورق استیل میتوان 1- مقاومت در برابر خوردگی (در تماس با رسانه های خورنده های متعدد بسیار مقاوم است.)، 2- مقاومت در برابر حرارت را نام برد.
ورق استیل 304L: این نوع استیل 304، کم کربن میباشد. ورق استیل 304H: مقدار کربن این نوع استیل بالاتر میباشد. این نوع ورق استیل بسیار پرکابرد است.
ورق استیل طرحدار

انواع ورق استیل 304

ورق استیل 304  از لحاظ حالت سطحی به چند گروه متعدد دسته بندی میشوند که عبارتنداز :

1- ورق استیل 304 براق

2- ورق استیل 304 مات

3- ورق استیل 304 خشدار

4- ورق استیل 304 گندمی

5- ورق استیل 304 پانچ

6- ورق استیل 304 طرحدار

ورق استیل مات
1- ورق استیل 304 براق: ورق استیل 304 براق در بازار صنعتی بسیار پرکابرد میباشد. این نوع ورق با فرآیند پولیش کاری، سطح آن براق و درخشان میشود. استیل 304 براق در مواقعی که ظاهر بسیار پراهمیت است کاربرد دارد. همچنین نسبت به دیگر انواع ورق های 304 قیمت بالاتری دارد.
2- ورق استیل 304 مات: این نوع ورق نسبت به ورق براق قابلیت پایین تری دارد. در ورق استیل 304 مات استحکام و مقاومت به خوردگی بسیار اهمیت دارد. در مواقعی که ظاهر بسیار مهم نیست کاربرد دارد.
ورق استیل براق
3- ورق استیل 304 خشدار: این نوع ورق از آلیاژ استیل 304 ساخته شده است. ورق استیل 304 خشدار با استفاده از سنگ زنی در جهات ثابت و مشخص به وجود می آیند. شیارهایی که بر روی این نوع ورق وجود دارد از پدیدار شدن آلودگی ها و چربی ها جلوگیری میکند. به همین دلیل در ساخت ساعت مچی و جواهرات کاربرد دارد. این نوع ورق از لحاظ خوردگی مقاوم هستند و بادوام میباشند. همچنین به صورت رول و شیت قابل دسترس میباشد.
ورق استیل خشدار
4- ورق استیل 304 گندمی: ورق استیل 304 گندمی به عنوان ورق استیل دکوراتیو مورد استفاده قرار میگیرد. ورق استیل گندمی به دلیل داشتن کروم موجود در آن در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند. همین امر باعث میشود برای زیبا سازی نما و قسمت های متعدد مقاطع استیل مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین در بخش های داخلی کابین های آسانسور، لمسه کاری مبل کاربرد دارد.
ورق استیل گندمی
5- ورق استیل 304 پانچ: این نوع ورق استیل بسیار پرکابرد میباشد. همچنین در صنایع متعدد مورد استفاده قرار میگیردر. که عبارتند از1- حفاظ هواکش موتورخانه، 2- ایستگاه های اتوبوس،3- صنایع کشاورزی، 4- صنایع دکوراسیون، 5- نیروگاه های برق برای دیوارهای محافظتی، 6- دکل های مخابراتی، 7- قطعات لوازم خانگی، 8- درب آکاردئونی و غیره.
ورق استیل پانچ
6- ورق استیل 304 طرحدار: ورق استیل دکوراتیو(طرحدار) به گروهی از ورق های استیل گفته میشود که در سطح خود انواع طرح ها و رنگ های متعددی دارد. این نوع ورق استیل به صورت کویل و شیت در ابعاد متعدد تولید میشود. ورق استیل دکوراتیو یا طرحدار دارای انواع متعددی نیز میباشد. این نوع ورق ها اکثرا در قالب برجستگی یا طرح های سه بعدی با استفاده از بافت نورد یا تحت فشار قرار گرفتن به وجود می آیند.

کاربرد ورق استیل 304

ورق استیل 304 بسیار پر کاربرد بوده و صنایع متعددی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع ورق در صنایع غذایی بسیار پرکابرد میباشد. به عنوان مثال به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت، راحت تمیز شدن، مقاوم در برابر مواد اسیدی در ساخت قاشق و چنگال مورد استفاده قرار میگیرد.
دیگر کاربردهای این ورق استیل نیز میتوان گفت ساخت تجهیزات آشپزخانه، مبدل های حرارتی، مخازن انتقال مواد شیمیایی میباشد.
*یکی از خدمات دیگری که در این فروشگاه ارائه میشود استفاده از دستگاه برش پلاسما برای فروش انواع ورق در سایزهای دلخواه شما مشتریان عزیز میباشد.
*در ضمن این فروشگاه با در اختیار داشتن دستگاه برش رول به رول ، رول خریداری شده شما را به ابعاد دلخواه به صورت رول برش می نماید.

با توجه به مطالب ارائه شده به شما عزیزان انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست