ورق مات

پرداخت نهایی سطح ورق ها بسیار متنوع هستند این سطح از ورق مات گرفته تا براق و خشدار در بازار موجود است. به طور کلی ورق های استنلس استیل ها به دلیل وجود کروم درآنها ضد زنگ هستند. یکی از شایعترین فلزها، ورق استیل مات میباشد.
در فینتش سطح نهایی علاوه بر اینکه بر روی شکل ظاهری تاثیر گذار است بر روی حساسیت به خوردگی و قابلیت تمیزکاری ورق نیز موثر است. به طور کلی میتوان گفت در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد همچنین زمانی که در ساخت تجهیزات از این نوع ورق استفاده شود بسیار بادوام بوده و عمر طولانی خواهد داشت.
این نوع ورق ها در صنایع غذایی و بهداشتی بسیار پرکاربرد هستند. همچنین در مقابل اسید، باران نمک و دیگر عناصر مشابه بسیار ماندگار است. به دلیل وجود کروم، نیکل و مولبیدن کیفیت و استحکام بالایی نیز دارد. ورق های مات ظاهر زیبایی ندارد اما به دلیل خصوصیات خاص که دارد در صنایع متعددی کاربرد دارند.
ورق های استیل مات به طور کلی به دو دسته ورق های بگیر و ورق های نگیر تقسیم بندی میشوند. ورق بگیر شامل گریدهای ورق استیل مات 420 و ورق استیل مات 430 میباشد. ورق نگیر نیز شامل گرید ورق استیل مات 304 و ورق استیل مات 201 میباشد که این نوع گرید در صنعت نسبت به دیگر گریدها بسیار پرکابرد است.
ورق مات

تولید ورق استیل مات

زمانی که ورق های استنلس استیل نورد گرم شده ظاهر آن به صورت مات و خاکستری میشود. بعد از نورد اولیه ورق ها را آنیل و اسیدشویی کرده و در نتیجه ورق به صورت خاکستری مات در می آید. پس در نتیجه برای این که به سطح نهایی و یکدست برسد نورد سرد بر روی ورق ها انجام شده و باعث میشود ورق مات و مقاوم در برابر خوردگی تولید شود.
به طور کلی ورق های استنلس استیل توسط نورد سرد و با استفاده از رول ها و قالب های مخصوص به صورت مات تولید میشوند. سپس این ورق ها از روی رول جلا داده شده عبور میکنند تا صافی این ورق ها بیشتر شود.
ورق مات

کاربرد ورق های استیل مات

به طور کلی میتوان گفت اسید شویی یا نورد سرد نهایی باعث میشود سطح مات  بر روی ورق استنلس استیل ایجاد شود. با استفاده از فینیش 2B میتوان فینیش براق و خشدار نیز تولید کرد. به دلیل آنکه این نوع فینیش قیمت مناسبتری دارد. کاربرد آن بیشتر در تولید لوله، تیوپ و تجهیزات صنعتی میباشد. به این دلیل که دراین صنایع ظاهر اهمیت چندانی ندارد.
کاربرد رایج آنها در ساخت تجهیزات فرآوری مواد شیمیایی، دارویی و لوازم خانگی مانند ساخت تجهیزات لباسشویی، خشکشویی، ساخت یخچال و همچنین تجهیزات صنعت فاضلاب را میتوان نام برد. ورق مات در بازار جهانی فولاد بسیار پرکابرد است. این نوع ورق ها به آسانی نگهداری میشوند. همین امر باعث شده در ساخت اجاق گاز، لوازم لوله کشی، ساخت تابلوهای دکوراتیو، صفحات خورشیدی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین از این نوع ورق ها به دلیل مقاومت بالا در صنعت معماری و خودروسازی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به این دلیل که در این نوع پروژه ها، طراحی اولین اولیت است. و نیز عمر ورق های مات طولانی بوده و در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
باید به این نکته توجه کنید زمانی که از ورق های استیل در تجهیزات مختلف استفاده میشود جذابیت تزئینی آنها زیاد میشود. به این دلیل که درخشندگی ندارد و بازتاب نور بر روی آنها انجام نمیشود.
  

با توجه به مطالب ارائه شده به شما عزیزان انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست